De Stichting

Bestuur Stichting Dorpsacademie

Wat zijn we trots en blij, de stichting is officieel opgericht en de acte is gepasseerd bij de notaris. We kunnen aan de slag!

Trots op ons bestuur ook bestaande uit Piotr de Haan,  vriend van de Dorpsacademie van het eerste uur, Diana Seegers, huisarts in Abcoude/Baambrugge  en Marianne Burgman, oud burgemeester van De Ronde Venen en van huis uit orthopedagoog.

Op de achtergrond zijn er nog allerlei helpende handen actief waardoor de eerste kinderen al zijn begonnen.

Docenten

Het hart van de Stichting wordt gevormd door Beeldend Kunstenaar Jenneke van Wijngaarden en Pedagogisch Medewerker Enrico Toledo. Met hun enthousiasme, vakkennis en bovenal creativiteit en inlevingsvermogen weten zij de jongeren op de juiste manier te motiveren en stimuleren. Twee vakmensen met het hart op de juiste plek. Ze worden o.a. ondersteund door Kunstenaar Moniek Bijl en voormalig stagiairs Roos en Daan.

Iets voor jou?

De Dorpsacademie is een culturele broedplaats in het Groene Hart. De Dorpsacademie verzorgt verjaardagsfeestjes en workshops, maar ook kunstlessen,  workshops en kunst-educatieprojecten op locatie, vooral voor het basisonderwijs. Tevens is de crew van de Dorpsacademie in te huren voor (graffiti) muurschilderingen, al-dan niet in samenwerking met scholen, bedrijven en organisaties.

Voor thuiszittende scholieren in de leerplichtleeftijd biedt de Dorpsacademie een passende dagbesteding.
De Dorpsacademie is een SBB Erkend Leerbedrijf voor het MBO.

We zijn op zoek naar stagiairs, heb je interesse stuur dan een mail naar info@stichtingdorpsacademie.nl met je motivatie.