Wat doen wij?

Creatieve opvang voor thuiszittende scholieren
De Dorpsacademie vangt thuiszittende scholieren op. Jonge mensen vanaf twaalf die niet of nauwelijks naar school gaan omdat er bijvoorbeeld geen passend onderwijs voor hen is. De problematiek van de kinderen is uiteenlopend van aard, of het nu gaat over autisme, hoogbegaafdheid, pesten, psychische problemen als depressie of een problematische thuissituatie.

De uitkomst is vaak hetzelfde; een kind komt thuis te zitten, raakt nog verder in een isolement en dat trekt vaak een zware wissel op het hele gezin. De Dorpsacademie biedt structuur, leuke creatieve activiteiten en een gezellige omgeving, gericht op herstel en een toekomst. Alles op maat van de scholier en onder leiding van kunstenaars en artiesten met een pedagogische achtergrond.

Nieuwe scholier aanmelden of gewoon eens overleggen? Laat het ons weten via ons contactformulier,

Kunst- en knutselles voor 10-16 jaar
Elke woensdagmiddag van 13 uur tot 14u30 geven Enrico en Jenneke kunst- en knutselles op de Academie. Van graffiti tot kunstgeschiedenis, alles kan.
Acht lessen kosten samen E120,- inclusief materiaal. Geef je snel op!

Open Werkplaats voor 12-18 jaar
Op woensdagmiddag van 15u tot 16u30 is er Open Werkplaats voor jongeren van 12 tot 18 jaar. Maak waar jij zin in hebt met alle materialen en hulp die er op de Dorpsacademie aanwezig is.
Acht keer kost same  E120,- inclusief materiaal. Geef je snel op!

Exposities
Regelmatig exposeren er verschillende kunstenaars in De Dorpsacademie onder de noemer Outsider Art Expo. Een keer komen kijken? Neem contact met ons op voor een afspraak. Zelf exposeren? Ook daarover kunnen we het hebben.

Creatieve dagen voor thuiszitters
Woon je te ver van De Dorpsacademie om elke week te komen? Ook dan kun je bij ons een creatieve dag beleven. Elke vrijdag hebben we ruimte voor afspraken met thuiszitters van verder weg. We maken een programma aangepast op jouw wensen en talenten, zodat je onder leiding van kunstenaars en artiesten met een pedagogische achtergrond er echt even helemaal uit bent. Benieuwd wat er kan? Neem snel contact met ons op.

Overige werkzaamheden
Wil je een kinderfeestje geven? Heb je hulp nodig bij het versieren van een grote muur? Behoefte aan 1-op-1 kunstlessen? Een middag out of the box brainstormen met creatieve geesten? Bij De Dorpsacademie kan bijna alles. Dus heb je een idee? Laat het ons weten, dan komen we er vast samen wel uit!